Передзвонимо протягом 15 хвилин
Завод самоскидних кузовів
та причепів №1 в Україні
Пн-Сб 9:00 до 21:00
2
7
6
8
Продано кузовів
Завод самоскидних кузовів
та причепів №1 в Україні

На чому вигідніше перевозити зерно?

 

Зернові автопоїзда від Scania прийшли на заміну залізничним поїздам з традиційними зерновагонамі. Вартість перевезення майже така ж, але вантажівки мобільні, зручні і оснащені сучасним обладнанням, яке допомагає власникові економити гроші.

Чи є альтернатива залізниці?

 

Історично склалося так, що майже всі вантажні перевезення в межах країни здійснювалися залізничним транспортом: цьому сприяли і розвинена, наявність розгалуженої мережі залізниць, і вартість таких перевезень, була дуже дешевою. Не виключенням було і перевезення агропродукції. До сих пір від 70% до 90% врожаїв, вирощених українськими хліборобами, перевозить «Укрзалізниця». Але з кожним роком аграрії переконуються, що перевозити вирощену продукцію залізницею стає все важче. Якщо за радянських часів в республіці налічувалося приблизно 20 тис. Зерновагонов, на початку 2000-х років їх залишилося 15 тис., А зараз номінально є 11 тис., Однак в справному стані далеко не весь рухомий склад. Зараз тільки частина зерновагонов, за різними оцінками, від 6 до 8,5 тис. Одиниць, ще може перевозити вантаж. Щороку з ужитку вибуває 1000-1500 вагонів-зерновозів, отже десь до кінця 2018 весь рухомий склад зерновозів «Укрзалізниці» піде у відставку! ⠀
А агровиробництво неухильно зростає: на початку 2000-х років в Україні виробляли 25-30 млн тонн зерна і 6-8 тонн олійних культур, сьогодні ж виробництво зерна збільшилось до 50-55 млн тонн, а олійних – до 12 млн тонн. У минулому році українським аграріям з урожаєм не пощастило: через складні погодні умови було втрачено врожай з 1300 тис. Га. Незважаючи на це, в жовтні-листопаді відвантажувати зернові культури було великою проблемою. Що ж буде в цьому році, якщо урожай зернових буде на 4-5 млн тонн більше (як прогнозують науковці -агрономи), а кількість придатних до перевезень зерновагонов зменшиться принаймні на 1000 одиниць? Ще одна сумна тенденція кидається в очі – вартість залізничних перевезень стає все дорожче. ⠀
З огляду на те, що «Укрзалізниця» не поспішає оновлювати свій парк зерновагонов, аграріям і агроперевозчікам доводиться шукати вихід з цієї катастрофічної ситуації. Тому багато хто з них вже звернули увагу на новий зерновоз від Scania. І це не дивно. Перевезення агропродукції якісними сучасними автомобілями з використанням новітніх технічних рішень, при певних умовах, можна порівняти з тарифами залізниці.

Як створювався зерновоз:

Непрості завдання і їх рішення
Scania, яка вже 20 років працює в Україні, не випадково зосередила свою увагу на зерноперевозках. Андрій Даллакян, комерційний директор «Сканія Україна», розповідає: «Раніше вантажівки Scania використовувалися переважно для міжнародних перевезень, зараз же 70-80% проданих автомобілів їздять виключно дорогами України. Більшість з них працює в агросегменте. Тому ми добре розуміємо цей ринок і його потреби. І рішення випускати саме зерновози було продиктоване нагальною потребою ринку, воно назріло і було виваженим. Ми почали їх випускати тільки в минулому році, але цьому передували роки досліджень: ми ретельно вивчали різні етапи агровиробництва і його види, щоб краще зрозуміти як обмеження, що існують в сегменті зерноперевозок, так і вимоги до такого транспорту. Scania зрозуміла, який саме автомобіль потрібен агроринку, і запропонувала найбільш вдале рішення ». ⠀
З вимогами просто. Кожен власник вважав за краще б, щоб його автомобіль був економічно вигідним, тобто спалював би менше палива (зазвичай питома вага палива в собівартості агроперевозок 30-40%) і, звичайно, швидко б окупився. ⠀
Щодо економного витрати палива, то «Сканії» немає рівних: економні і одночасно потужні двигуни – це візитка компанії. А щодо швидкої окупності придбаного автомобіля, то це, звичайно, залежить від інтенсивності його експлуатації. Він не повинен простоювати. Але зерно – вантаж сезонний. Як зробити вантажівка більш універсальною, щоб працювала цілий рік? Потрібна така модифікація кузова, що дозволяє успішно використовувати автомобіль не тільки для перевезення зерна, а й для транспортування інших видів вантажів.
Завдяки низькому споживанню палива та інтенсивного використання автомобіля собівартість перевезення зерна може зрівнятися з тарифами залізниці. Здешевлення перевезень зерна досягається ще й за рахунок великого обсягу. Фахівці компанії «Сканія Україна» проаналізували, що в Україні серед агропродукції найбільші обсяги перевезень припадають на насіння соняшнику (у нас вирощується 52% світового врожаю цієї культури). Ці насіння мають невелику щільність, тому потребує найбільшої обсягу кузова, інакше перевезення стають невигідними. Scania орієнтувалася, в першу чергу, на ці насіння, але в новому зерновозів можна перевозити будь-яке зерно. ⠀
А ще Scania розуміла, що автомобіль повинен бути пристосований до існуючої інфраструктури господарств, яка має певні обмеження. Наприклад, у переважної більшості агрогосподарств комори досить низькі, і висота воріт не перевищує 3-3,2 м. Відповідно, машина, що має велику висоту, всередину не проїде. ⠀
Інше обмеження пов’язане з зважуванням агропродукції. В агрогосподарствах вантаж зважують разом з машиною на величезних вагах – платформах. В агрогосподарствах України на сьогоднішній день налічується близько 300 таких ваг. Всі платформи мають обмеження як по масі, так і по довжині автопоїзда. Слід зауважити, що більшість ваг -платформи були побудовані ще за радянських часів, в КАМАЗи. Є невеликі платформи довжиною 12 м, на яких можна зважити до 30 т, є і більше – 16-ти і 18-ти метрах (60 т). Сучасні ж господарства, зерносховища мають ваги – платформи довжиною 20 м, на них можна зважити до 80 т. Але потрібно враховувати те, що логістика в агросекторі непроста. Перевезення вантажу з пункту А в пункт В – це, як правило, тільки один відрізок складної логістичного ланцюжка, тому, якщо хоча б в одному з пунктів цього ланцюжка ваги “маленькі”, немає сенсу відправляти в рейс надмірне машину. ⠀
Ще одне обмеження пов’язане з тим, що і на вантажно-розвантажувальні платформи і на ваги вантажівкам досить складно заїхати, тому що пандуси мають занадто великий кут атаки. Машини часто не проходять по кліренсу і чіпляються бампером за пандус. ⠀ Зібравши і проаналізувавши всі проблеми, з якими постійно стикається агроперевозчік, Scania запропонувала рішення, яке дозволяє вирішити всі проблеми. І це не одна модель автомобіля, а безліч різних моделей, які можна зібрати зі стандартних блоків під конкретний запит.

Основна концепція, якої дотримується Scania останні 60 років – це уніфікація

«Основна концепція, якої дотримується Scania останні 60 років – це уніфікація, модульність і гнучкість вибудовуванні конструкції. Це як конструктор Lego. Залежно від потреб замовника, від його побажань, ми, використовуючи свій досвід і стандартні уніфіковані блоки, збираємо «саме його машину». Ми не перші, хто намагався увійти в сектор українських агроперевозок. Але інші, стикаючись з обмеженнями, які висував цей ринок, розуміли, що не можуть нічого зробити. Ну, не можуть зробити низьку кабіну або більше кліренс, тому випускають автомобілі тільки певного зразка. Наша ж конструктивна гнучкість дозволила нам вибрати рішення, які подолали всі зазначені обмеження. Замовник може вибрати і кількість осей, і навантаження на вісь, і міжосьова відстань (від 2 до 7 м). Ми пропонуємо на вибір різні кабіни, двигуни, коробки передач, мости та інше. А за рахунок дрібних деталей, які можна підбирати в залежності від своїх потреб і переваг, кількість варіантів стає численним », – розповідає Андрій Даллакян.

Надійний партнер – український виробник

Щоб досягти оптимальної ціни вантажівки, було прийнято рішення знайти українського виробника кузовний надбудови, який зміг би зробити надійний і функціональний кузов. Західні виробники подібних кузовів не роблять, і навіть якщо б і робили, ціна такого вантажівки стала б непідйомною для українського агровиробника. ⠀
«В Україні є метал, є і кваліфікована робоча сила, то чому б нам не замовити кузова місцевому виробнику? Ми знайшли такого партнера в м Волноваха Донецької області. Це ТОВ «Завод АЛЄКО». Він входить в групу компаній, які мають великий досвід і в зерноперевозках і в автосервісі, і у виробництві кузовів. «Завод АЛЄКО» почав виготовляти кузова для зерновозів майже 10 років тому. Спочатку для потреб компанії «Зернотранс», що входить до групи. А потім і для інших бажаючих. Те, що виробник відчуває всі свої кузова на власному «полігоні», додає довіри до цих інженерних рішень. Досвід наших партнерів дозволив нам отримати оптимальний за всіма показниками продукт », – продовжує Андрій Даллакян. ⠀
Кузов від «АЛЄКО» – дуже міцний і в той же час – легкий. Аналогічні кузова від інших виробників важать на дві-три тонни більше, а це і додаткові витрати палива і неможливості повноцінно завантажити машину. При цьому обсяг кузова – максимально можливий, конструкція зроблена так, що кузов розташований дуже близько до рами автомобіля, він майже “сідає” на колеса. При цьому висота зерновозу не перевищує 3,2 м, тобто можна без клопоту заїхати до складів, провести завантаження на току або з-під комбайна. Інші ж автовиробники кріплять кузов на 20-30 см вище, зменшуючи його корисний об’єм або роблячи його занадто високим для вітчизняної інфраструктури. ⠀
Третя, не менш вражаюча характеристика кузова, – це його багатофункціональність, саме те, що дозволяє експлуатувати автомобіль круглий рік – як в сезон, так і в міжсезоння. Крім зерна та іншого насипного вантажу можна возити будь-який вантаж – на европалетах, в мішках, ящиках і т.п. Відкриття кузова відбувається як ззаду, причому дві частини заднього борту відкриваються в різних площинах, так і з правого боку. До того ж, цей кузов самосвального типу, що дозволяє легко проводити розвантаження там, де немає спеціальної розвантажувальної платформи. Гідравлічна система самоскида від відомого голландського виробника HYVA забезпечить надійне користування протягом багатьох років (гарантія на гідравлічні циліндри 10 років).
«Scania проявила велику чуйність до українського агроперевозчіку, зробивши вартість автомобіля доступною за рахунок вітчизняного кузова. Це було дуже сміливе і вірне рішення. Взагалі я був вражений тим, з якою чіткістю ставилися питання і як швидко і точно їх вирішували. «Сканія» дуже чітко зрозуміла потреба ринку. Поки інші виробники розгойдувалися, щось обговорювали, «Сканія» почала діяти. Коли ми пропонували співпрацю по зерновозів іншим виробникам, вони говорили, що в Україні немає ринку автозерновозов, немає, мовляв, потреби. Та ні, потреба є, ще й яка! Є попит, немає пропозиції, тому і ринку поки не існувало. А «Сканія» зробила перший рішучий крок, створивши цей ринок, сформувавши новий тренд. Зараз активізувалися і інші виробники -конкуренти, побачивши, що можливостей безліч. Але «Сканія» в цьому напрямку є першою. Ця компанія постійно в пошуку, в русі і дуже швидко приймає рішення. Мені здається, що це в значній мірі заслуга Андрія Даллакяна, який і розуміє, і відчуває, що саме потрібно клієнту, ринку. Взагалі, з «Сканія» дуже приємно співпрацювати, вона створює творчу, відкриту, доброзичливу атмосферу, поважає партнера. Виробники вантажівок зазвичай «не бачать» виробників причепів, не враховують їх. Вони продають тільки свої вантажівки. Причепи ж до них роблять і продають інші. «Сканія» ж не тільки почала тісну співпрацю з нами, але і запропонувала ринку готовий продукт », – розповідає Олег Логутов, директор і співвласник ТОВ« Завод АЛЄКО »і ТОВ« Зернотранс ».

У доповнення к вантажівці – унікальні програмні продукти

Ще одним привабливим нюансом зерновозу від Scania стала система GPS – моніторингу – Scania FMS (система управління парком), яка забезпечує повний контроль над перевезеннями. Про необхідність такого контролю, який полегшує оперативне управління автопарком, кажуть все керівники агропідприємств і транспортних компаній. Scania FMS збирає всю інформацію з кожної системи автомобіля і через мобільний зв’язок (GPRS) відсилає її до центрального комп’ютера. Клієнт має можливість в режимі реального часу побачити, де знаходиться автомобіль, відстежити його маршрут, зняти більше 40 показників з різних систем автомобіля для визначення його стану. Це сприяє і поліпшенню управління логістикою, і боротьбі з розкраданнями вантажів і палива в дорозі, насправді є кричущою проблемою. Раніше це просто неможливо було відстежити, а зменшення ваги вантажу на 200-300 кг легко списували на похибку ваг -платформи. А це 400-500 грн за один рейс! Також важко визначити те, що водій десь збув частину дизельного палива. З системою Scania FMS – все під контролем. Якась зупинка, відхилення від маршруту хоча б на 50 м – і система подає сигнал.
«У парку нашої компанії« Зернотранс »150 вантажівок. Розуміючи, що їх потрібно контролювати, ми купили щось подібне у російського розробника програмних продуктів. На кожну вантажівку встановили програму вартістю 1400-1500 євро. Наша програма управління автопарком, яку для нас написали, обійшлася в 50 тис. Євро. А Сканія свою програму Scania FMS просто дарує власникам вантажівок, вона вже є в автомобілі »- говорить Олег Логутов.

Scania презентує новинку

Отже, представляємо вашій увазі нове сучасне рішення від компаній Scania і «Завод АЛЄКО», назване Grain Train (зерновий поїзд) – Scania P410 6×2 Євро 3. Це чудовий вантажівка з двома кузовами для перевезення зернових поєднує оптимальні технічні рішення і демонструє чудові експлуатаційні та економічні показники. Вартість повністю укомплектованого продукту з гарантійною підтримкою, сервісним обслуговуванням становить приблизно 140 тис. Євро. Більш того, Scania пропонує клієнтам різні види фінансування – кредитування, лізинг. Клієнту для того, щоб купити зерновоз, не потрібно відразу мати всю суму. Таким чином Scania забезпечує клієнтів ефективними комплексними транспортними рішеннями. ⠀
Терміни окупності – різні, це залежить від виду діяльності та інтенсивності експлуатації вантажівки, але не більше 4 років, деякі клієнти, які інтенсивно експлуатують автомобілі, кажуть, що вони окупаються вже через рік-півтора. «Миронівський хлібопродукт», наприклад, говорить, що придбані в «Сканії» вантажівки окупилися менш ніж за рік. «Один такий автомобіль в двох своїх кузовах може перевозити від 75 до 87 тонн вантажу, в півтора рази більше, ніж перевозить один залізничний зерновагон. Якщо везти зерно на відстань до 300-400 км, собівартість його перевезення не перевищує тариф залізниці. Але надійність і гнучкість перевезень навіть неможливо порівняти із залізничними перевезеннями », – зазначає Андрій Даллакян.

Повернення до списку

МИ ПРАЦЮЄМО
З ЛІДЕРАМИ РИНКУ